سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 نمونه درخشان از کمپین های بازاریابی چریکی

احتمالاً این اصطلاح را شنیده اید. بازاریابی چریکی با تلاشهای بازاریابی سنتی کاملاً متفاوت است. "این کار می کند زیرا قدردانی آسان ، آسان و ارزان است."جی کنراد لوینسون (1984) ، مردی که این عبارت را ترجیح می دهد می گوید:

بازاریابی چریکی یک استراتژی بازاریابی با محتوای خلاق است که خود را به غیر متعارف بودن مفتخر می کند. در زندگی روزمره خود ، ممکن است با نمونه هایی از تاکتیک های بازاریابی چریکی سایر تجارتها مواجه شوید ، حتی بدون آنکه متوجه شوید. به عنوان مثال می توان به استفاده از مانع تبلیغاتی ، فیلم های ویروسی ، گرافیتی استنسیل اشاره کرد.

ما عاشق این بودیم که موارد AMY-MAE TURNER را از موارد بازاریابی چریکی جستجو کنیم ، جایی که هزینه های تبلیغاتی مسئله بزرگی نیست و می تواند تأثیر زیادی بر روی مصرف کنندگان شما بگذارد. بنابراین لطفاً بنشینید و به ما اطلاع دهید که فکر می کنید مؤثرترین ها:

.

 

 

کلمه "چریکی" ، به شکل مکتوب آن ، بسیار شدید به نظر می رسد. تصاویری از شورش و درگیری را به تصویر می کشد. آن را کنار کلمه "بازاریابی" بگذارید و باعث می شود بسیاری از افراد از او بپرسند "ها؟"

اما بازاریابی چریکی نوعی شکل مبارزاتی ارتباطی نیست. از این گذشته ، این بسیار اختلال آمیز خواهد بود ، که متدولوژی ورودی را نقض می کند. در واقع ، این در واقع یک شکل بسیار غیر متعارف از بازاریابی ورودی است ، به این دلیل که باعث آگاهی از برند در بین مخاطبان بزرگ می شود ، بدون اینکه آنها را قطع کند.

از آنجا که بسیار غیر متعارف است ، با این وجود ساده ترین مفهوم برای توضیح نیست. بازاریابی چریکی معمولاً وقتی مشاهده می شود به بهترین شکل قابل درک است ، بنابراین به این ترتیب می خواهیم به بهترین شیوه ها و اقدامات لازم در این زمینه نزدیک شویم.

32 نمونه از کمپین های بازاریابی ورودی حساس را وارد کنید.

 

ما با برخی از اصول اولیه پیرامون اینکه از کجا آمده است و چگونه کار می کند ، شروع خواهیم کرد و پس از آن ، بررسی نحوه موفقیت آمیز بودن آن را بررسی خواهیم کرد.

بازاریابی چریکی چیست؟

ریشه های جنگ

وقتی اصطلاح "بازاریابی چریکی" را می شنویم ، سخت نیست که به جنگ چریکی فکر کنید - که منطقی است ، از آنجا که این سبک بازاریابی نام خود را گرفت. در زمینه جنگ ، تاکتیک های چریکی تا حد زیادی به عنصر تعجب بستگی دارد. به گفته بازاریابی چریکی چریکی : "کمین ها ، خرابکاری ها ، حمله ها" .

اما چگونه این کار به کارهایی که هر روز انجام می دهیم تبدیل می شود؟ در بازاریابی ، تکنیک های چریکی بیشتر بر عنصر تعجب بازی می کنند. این مجموعه برای ایجاد کمپین های بسیار غیر متعارف است که افراد را به طور غیر منتظره ای در جریان امور روزمره خود قرار می دهد. خواهید دید که در بعضی از مثال های زیر به نظر می رسد.

این اصطلاح در اوایل دهه 1980 توسط نویسنده فقید تجارت جی کنراد لوینسون ایجاد شد ، که چندین کتاب در مورد تاکتیک های چریکی در تعدادی از زمینه های حرفه ای نوشت. البته در آن زمان ، بازاریابی به طور کلی بسیار متفاوت به نظر می رسید ، و گرچه بازاریابی چریکی امروزه هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد ، چشم انداز همیشه در حال رشد دیجیتال در حال تغییر آنچه به نظر می رسد است. باز هم - خواهید دید که در بعضی از مثال های زیر به نظر می رسد.

بودجه دوستانه

آنچه که بازاریان از بازاریابی چریکی لذت می برند ، ماهیت نسبتاً کم هزینه آن است. سرمایه گذاری واقعی در اینجا خلاقانه و روشنفکرانه است - با این حال ، اجرای آن لازم نیست گران باشد. مایکل برنر در مقاله خود با عنوان "محتوای چریکی" ، آن را به طور خلاصه خلاصه می کند ، جایی که او این سبک از بازاریابی را در همان زمینه برای بازگرداندن مطالب موجود شما ، مانند گرفتن بخش های خاصی از یک گزارش ، و گسترش هر یک از آنها در یک پست وبلاگ ، قاب بندی می کند. این سرمایه گذاری زمان است ، اما نه پول ، به خودی خود.

به نوعی ، بازاریابی چریکی با خنثی کردن محیط فعلی مخاطبان شما کار می کند. آن را ارزیابی کنید ، و بفهمید که کدام بخش های آن را می توان مجدداً مورد استفاده قرار داد تا مارک شما را شامل شود.

انواع بازاریابی چریکی

همانطور که به نظر می رسد طاقچه ، به نظر می رسد در زیر چند دسته از بازاریابی چریکی وجود دارد ، همانطور که توسط شرکت ALT TERRAIN بیان شده است :

  • بازاریابی چریکی در فضای باز.  چیزی را به محیط های پیشین شهری اضافه می کند ، مانند قرار دادن چیزی قابل جدا شدن بر روی مجسمه یا قرار دادن کارهای موقت هنری در پیاده روها و خیابان ها.

  • بازاریابی چریکی داخلی.  مشابه بازاریابی چریکی در فضای باز ، فقط در مکانهای سرپوشیده مانند ایستگاه های قطار ، مغازه ها و ساختمانهای دانشگاه انجام می شود.

  • بازاریابی چریکی کمین رویداد.  افزایش مخاطبان یک رویداد در حال پیشرفت - مانند یک کنسرت یا یک بازی ورزشی - برای تبلیغ یک محصول یا خدمات به روشی قابل توجه ، معمولاً بدون اجازه حامیان مالی این رویداد.

  • بازاریابی چریکی تجربی.  همه موارد فوق اما به روشی اجرا شده است که نیاز به تعامل عمومی با برند دارد.

ما می دانیم - بدون هیچ زمینه ای ، کل ایده بازاریابی چریکی می تواند کمی گیج کننده باشد ، بنابراین بیایید ببینیم که چگونه این توسط مارک های دیگری اجرا شده است.

7 نمونه بازاریابی چریکی برای الهام گرفتن از برند شما

1) فضل

bounty02.jpgمنبع: TOXEL.COM

در اینجا یک واقعیت جالب در مورد وبلاگ نویس بازاریابی محله شما وجود دارد: I. Spill. همه چیز. قهوه؟ بررسی. روغن زیتون؟ فهمیدی. به طور کلی ، من فقط یک آشفتگی هستم ، و دوست دارم در همه زمان ها حوله های کاغذی داشته باشم.

به طور طبیعی ، من نمی توانم کمک کنم اما تحت تأثیر این قسط بازاریابی چریکی از شرکت Bounty حوله کاغذی قرار گرفتم. با نصب "ظروف سرباز" به اندازه زندگی در خیابانهای نیویورک - غول پیکر ، فنجان قهوه بهم خورد و یک ذوب غول پیکر غول پیکر - این برند با کمترین کلمات راهی بی نظیر برای تبلیغ محصول و راه حل ارائه شده خود پیدا کرد.

ممکن است بپرسید ، "آیا تبلیغ تبلیغاتی بیلبورد مختصر همان چیزی نیست؟" خوب ، نه واقعاً از نظر فرهنگی ، ما در حال شروع به انتخاب هر روش ممکن برای ریشه کن کردن تبلیغات از زندگی خود هستیم. به همین دلیل ما در سرویسهای پخش مانند Hulu و YouTube چیزهایی مانند DVR و گزینه های بدون تبلیغات را دوست داریم . این کمپین ، بر خلاف تبلیغ ، به آسانی قابل چشم پوشی نیست. از این گذشته ، اگر به اندازه یک تشک ذوب شده در اندازه کار خود مشغول استفاده از ذرات خود هستید ، متوقف خواهید شد و نگاه می کنید؟ ما میخواهیم.

غذای بزرگ: بزرگترین مشکلی که محصول یا خدمات شما حل می کند را شناسایی کنید. سپس یک روش غیر متعارف برای پخش آن برای عموم پیدا کنید - ترجیحاً بدون کلمات.

2) GRAMMYS

خوب ، این ممکن است کاملاً منصفانه نباشد ، زیرا "در زندگی واقعی" از کار در نیامده است. اما اگر چقدر جالب باشد؟ برای تبلیغ نامزدهای گروه آلبوم سال ، مجموعه موسیقی GRAMMYS نمایش ویدیویی را ایجاد کرد تا نشان دهد که اگر پوسترهای هنرمندان نامزد تازه شروع به آواز خواندن کند ، چه اتفاقی خواهد افتاد.

ممکن است انجام چنین کاری در واقع غیرممکن به نظر برسد. اما تصور کنید - اگر بتوانید پوستر موسیقی برای برند خود ایجاد کنید ، چه می کنید؟ باز هم ، این متفاوت از تبلیغات بیلبورد است ، زیرا وقتی ما با یک دیوار تبلیغاتی در کاغذ در شهر نیویورک می گوییم ، انتظار نداریم که آنها شروع به حرکت کنند. حال ، ما می پذیریم که این ایده دقیقاً ایده آل برای بودجه نیست ، زیرا ممکن است برای تحقق بخشیدن به برخی کارهای فنی نیاز داشته باشد. اما حتی اگر می توانید یک تصویر متحرک یا دیجیتالی را در میان دریایی که هنوز هم وجود دارد - در مکانی که مانند یک دیوار آجری شگفت زده می شود - در نظر بگیرید ، باعث می شود افراد از گارد محافظت کنند و بنابراین توجه آنها را جلب کنند. .

غذای بزرگ: به چیزهایی فکر کنید که مخاطبان ممکن است هر روز فقط از آن عبور کنند - و کاری کنید که کاری غیر منتظره و تعاملی باشد.

3) خط مقدم

ad-mall-frontline.jpgمنبع: ایده های بازاریابی 101

وقتی برای اولین بار این عکس را دیدم ، اعتراف می کنم که برای آن افتادم. "کسی ، آن سگ را از آن مگس ها دور کن!" من دیوانه وار فکر کردم. بعد فهمیدم که سگ واقعی نیست و مگسها هم نبودند. اولی عکس بود و دومی در واقع انسان بودند.

به این دلیل که Frontline ، سازندگان محصولات پیشگیری از کک و کنه برای سگ ها ، قادر بودند کل این فضای بزرگ و عمومی را با این تصویر پر کنند. این مارک می دانست که بسیاری از افراد هر روز در آن فضا قدم می زنند و تعداد خوبی از مردم نیز آن را از سطح بالای ساختمان می بینند و توهم سگ و حشره را ایجاد می کنند. از دست دادن آن دشوار است - و به نظر نمی رسد دو بار.

باز هم ، این کمپین متفاوت از بازاریابی سنتی است ، زیرا فقط در جایی که احتمالاً نادیده گرفته می شود ، فقط یک پیام تنها گچ کاری نمی شود. این شکلی از تعامل انسانی تصادفی را ایجاد می کند که به بیننده یادآوری می کند که این محصول چه کاری انجام می دهد.

پیشگام بزرگ: تصور کنید که چگونه ممکن است انسانها به طور غیر ارادی با پیام های بازاریابی شما ارتباط برقرار کنند. در حالی که ممکن است محصول یا خدمات شما به مسئله مثلاً حذف حشرات نپرداخته باشد ، روشهایی وجود دارد که مردم را به بخشی از کمپین تبدیل کند.

4) برگر کینگ

1487011320-bk.jpgمنبع: هفده

شکستن کار به صورت حضوری دشوار است ، چه رسد به اینکه بصورت آنلاین پخش شود. این همان اتفاقی افتاده است - ظاهرا - وقتی یکی از کاربران اینستاگرام نظر خود را در مورد این پست به اشتراک گذاشت ، به اشتراک گذاشتن حکایت از "دختر" خود که در حال تهیه غذا از برگر کینگ بود ، پرداخت. فقط یک مشکل وجود داشت. این پسر دوست دختر دارد ، اما او در هیچ جایی در نزدیکی Burger King نبود. بنابراین ، او به چه کسی مراجعه کرده بود؟ این درام از طریق نظرات اینستاگرام دنبال شد:

BG_IG_Breakup.jpg

بعد از شروع اظهارنظرها ، بسیاری گمان می بردند که کل مبادله توسط برگر کینگ ممکن است تنظیم شده باشد. و اگر چنین بود ، ما نمی توانیم به آنها سلام کنیم - چه راهی برای ورود نام تجاری شما به باغ وحش. برگر کینگ تقریباً یک میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد. آن را با 2.1 میلیون پیروان رقیب اصلی آن یعنی مک دونالد مقایسه کنید . و در حالی که ما مطمئن نیستیم که تعداد پیروان سابق قبل از این فاجعه مشهور چقدر باشد ، منطقی است که تصور کنیم حداقل حداقل روی این بستر خاص توجه کمتری به حضور در رسانه های اجتماعی خود داشته است. شاید مردم قبلاً از  این برند در اینستاگرام رصد کرده باشند ، اما پیش از این ، آیا آنها به طور جدی درباره آن بحث می کردند؟

غذای بزرگ:  بازاریابی چریکی دیجیتالی شده است. به جایی فکر کنید که مخاطبان شما در حال حاضر به صورت دیجیتالی وجود داشته باشند - سپس نمایش دهید. در حالی که ما نمی توانیم دروغ گفتن را تحریک کنیم ، می توانیم از خلاقیت تحسین کنیم ، بنابراین نترسید از نظرات برای استفاده مردم در گفتگو استفاده کنید.

5) یونیسف

من به اندازه هرکسی که هدر دادن پول روی آب بطری هستم مقصر هستم. هیچ بهانه ای ندارم من قابل استفاده مجدد دارم محل کار من آب فیلتر شده از دستگاه را ارائه می دهد ، نه یک کولر سنتی ، و هنوز هم یک عادت بد است.

به همین دلیل این کمپین بازاریابی چریکی از سازمان امدادی یونیسف با من طنین انداز شد. این سؤال مطرح می شود ، "اگر آن بطری های آب را که به شما هدر می دهید ، پر از آب کثیف شوند؟" این راهی برای یادآوری توده های ممتاز بود که در بسیاری از نقاط جهان ، کل جمعیت ها به آب آشامیدنی تمیز دسترسی ندارند.

بنابراین به جای اینکه بطور ناخوشایند آن پول را برای آب بطری صرف کند ، یونیسف پیشنهاد کرد که تلاش های لازم برای ورود آب آشامیدنی تمیز به این مناطق را انجام دهد. این کار با ایجاد دستگاه های فروشنده دست ساز که بطری های کثیف بطری را می فروختند ، انجام شد و هر دکمه به عنوان بیماری ناشی از عدم وجود آب آشامیدنی تمیز شناخته شده است.

افت فشار بزرگ:  بازاریابی چریکی نیز در بخش غیرانتفاعی فعالیت می کند. و در حالی که تصاویر ترسناک و غم انگیز ، غالباً راهی تأثیرگذار در ارتباط با مأموریت شما هستند ، راهی برای انتقال آن با ایجاد چیزی کمتر در چهره و تعاملی برای عموم وجود دارد.

6) GoldToe

چریکی-بازاریابی-شرکت-new-york-city.jpgمنبع: ALT TERRAIN

آیا شما یک شرکت لباس زیر هستید که به دنبال راهی غیر متعارف برای عرضه محصول خود هستید؟ چرا ، فقط سعی کنید یک جفت کوتاه از شلوارک را بر روی مجسمه گاو نر شارژ کنید.

واقعاً ، ما نمی توانیم این موارد را درست کنیم.

از نظر تئوری بسیار ساده است که به نظر داستان می رسد. اما هنگامی که مارک GoldToe راهی برای ترساندن و ارتقاء لباس زیر لباس های جدید خود نیاز داشت ، دقیقاً همان کاری بود که انجام داد - به طور اتفاقی این وسایل جدید لباس را بر روی مجسمه ها در سراسر نیویورک قرار داد. و در حالی که ما نمی توانیم مطمئن باشیم که مسیری که GoldToe در پیش گرفته است ، ما صمیمانه امیدواریم که این خلاصه ها به اندازه گاو نر با پارچه تولیدی باقی مانده ساخته شده باشد ، و این کمک می کند تا این کمپین حتی با بودجه نیز دوستانه تر شود.

غذای بزرگ: آن را سرنگون نکنید. گاهی اوقات آنچه به نظر می رسد احمقانه ترین ایده شما ممکن است بهترین ایده باشد.

7) گرین کینگ

وقتی قصد دارید با دوستان و خانواده خود کنار بیایید ، دو مورد که به ناچار جمع می کنید چیست؟ ما در حدس زدن یک ضربه می زنیم:

  1. غذا
  2. بنوش

هنگامی که شرکت میخانه و تولید آبگرم گرین کینگ ترسید که شرکت های کوچک و مسکونی - به ویژه ، میخانه - از خرده فروشی های بزرگ شرکت ها دستگیر شوند ، کمپینی را برای برقراری ارتباط با اهمیت این مشاغل محلی آغاز کرد. حتی بهتر از آن ، این مطالب تقریباً به طور کامل توسط کسانی ساخته شده اند که این مخمصه را به بهترین وجه درک می کنند: صاحبان میخانه ها ، متصدیان و حامیان.

به این افراد دوربین داده شد تا از مهمترین لحظات و اجتماعاتی که در این میخانه های محلی تجربه کرده اند - از عروسی ها ، پذیرایی های مراسم تشییع جنازه ، تا روزهای تولد ، فیلمبرداری کنند. این فیلم ها در پروفایل YouTube Greene King به اشتراک گذاشته شد و این سؤال را ایجاد کردند ، "بدون این مکان های ملاقات محله ، کجا می توانیم این لحظات را به اشتراک بگذاریم؟"

غذای بزرگ: مشکلی نیست که با بازاریابی چریکی کمی احساساتی شوید. به احساساتی که توسط آنچه ارائه می دهید ، فکر کنید. سپس ، مخاطبان خود را دعوت کنید تا محتوا را انتخاب کنند که برند شما برای آنها معنی دارد.

Guerrilla in the Wild

شروع به کمی بیشتر حس می کنید؟

هنگامی که ما برای نوشتن این پست تصمیم گرفتیم ، از تنها یک عنصر آن ناامید شدیم - تقریباً هیچ نمونه B2B پیدا نکردیم. این بدان معنا نیست که در آن بخش غیرممکن است. فقط به خلاقیت اضافی احتیاج دارد.

امیدوارم از این مثالها الهام بگیرید ، به خصوص اگر تبلیغاتی با نام تجاری کوچکتر انجام می دهید. برای مثال از جمع کردن مطالب برای این کمپین ها نترسید - به عنوان مثال - این رویکردهای خلاقانه برای کار شماست که به حفظ ماهیت ورودی و سازگار با بودجه بازاریابی چریکی کمک می کند. به یاد داشته باشید: افرادی را که در آن هستند قرار بگیرید و مارک خود را در آنجا وارد کنید. قطع نکنید ، بلکه آنها را به شرکت دعوت کنید.

 

 

منبع : hubspot.com