سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فاکتور های نرم افزار سی آر ام ایده آل

چالش های ناشی از شرایط نامناسب اقتصادی فعلی موجب شده شرکت ها مسئله بهینه سازی ارتباط با مشتریان را به عنوان امتیاز در برابر رقبای خود مورد توجه قرار دهند. نرم افزار CRM ویژگی هایی ساده و در عین حال اساسی دارد که منجر به تاثیرگذاری بیشتر بر کسب و کار شما میگردد.

Kelly Owens St رئیس سرویس تقویت تلفن همراه معتقد است که رمز موفقیت رسیدن به هدف، عمل به صورت فعالانه است. به همین دلیل شما باید خواسته های مشتریان را پیش بینی کنید و سپس به دنبال نیازهای اساسی آن ها بروید. همانطور که میدانید امروزه نمیتوان فقط به مشتریان قدیمی اکتفا کرد. به همین دلیل اصلی ترین تمرکز CRM روی جذب مشتریان جدید است. شبکه های اجتماعی، سایت ها و… به دنبال ارزیابی ترجیحات مصرف کننده و بازار محصولات هستند.

بهترین سی آر ام

امروزه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری توسط شرکت‌های بسیار خوبی تولیدشده که بعضی از شرکت‌های داخلی، این نرم افزارها رو به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند مانند نرم افزار مایکروسافت CRM، ویتاگر و… که این نرم افزارهای مطمئناً از لحاظ کیفیت از نرم افزارهای داخلی بهتر می‌باشند، ولی چرا باید از نرم افزارهای CRM بومی باید استفاده کنیم؟
یکی از دلایل اصلی فرق نوع فروش و جذب مشتری و ثبت اطلاعات در کشور ایران و کشورهای خارجی می‌باشد، در مقاله‌های قبلی توضیح داده‌شده بود که یکی از عوامل مهم در افزایش کارایی و کسب کار، استقرار و استفاده مناسب از نرم‌افزار می‌باشد.
این تفکر که تهیه نرم افزار خارجی چون کیفیت خوبی دارد، باعث افزایش کارایی و فروش شرکت می‌شود، نادرست می‌باشد، نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری خارجی دیده فروش متفاوتی نسبت به دید فروش و بازاریابی در ایران را دارند و روند فرایندهای فروش آنها نسبت به نوع فروش خودشان طراحی شده است و در ایران روند بازاریابی و سرنخ‌ها متفاوت می‌باشد، دید بازاریابی و موارد مهم بازاریابی و کسب کار در ایران و مراحل ثبت و پیگیری آن تفاوت‌های زیادی به نسبت نرم افزارهای خارجی را دارد، نرم افزارهای بومی که تحلیل و ایده نرم افزار CRM را بر اساس نرم‌افزارهای خارجی پیاده‌سازی کرده‌اند، همین مشکل مشابه رادارند، شاید استفاده از این نرم‌افزارها باعث افزایش راندمان کاری و کسب کار شود، ولی آیا این افزایش فروش به حدی رسیده است که یک نرم‌افزار CRM می‌تواند ایجاد کند؟
در crm های خارجی ایمیل یکی از فرایندهای مهم CRM می‌باشد که بیشتر اطلاع‌رسانی‌ها از این طریق انجام می‌شود حتی تبلیغات ایمیلی ولی در کشور ما بیشتر از پیامک استفاده می‌شود و بعضی شاید بیشتر مشتری‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها ایمیل ندارند یا در صورت داشتن ایمیل ماه‌ها به صندوق ایمیل خود مراجعه نمی‌کنند.
نرم افزارهای بومی چون با تحلیل بازارهای داخلی و روند فروش و کارها در کشور طراحی‌شده‌اند و نیازهای داخلی را برطرف می‌سازند باعث می‌شوند راندمان کاری شرکت و افزایش رشد کسب کار شرکت‌های ایرانی به نسبت استفاده از نرم افزار خارجی بیشتر باشد.
نرم‌افزار بومی قابلیت خصوصی‌سازی حتی در بیشتر مواقع با پیشنهاد مشتری ابزارهایی بزرگی با کارایی زیاد به این نرم‌افزار افزوده می‌شود که در نرم‌افزار خارجی ترجمه‌شده این مورد کم‌رنگ می‌باشد.
موارد دیگر وابستگی شرکت‌های وابسته ایرانی به شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار خارجی می‌باشد، یعنی شرکت‌های ایرانی که نرم افزار خارجی را ترجمه کرده‌اند بیشتر ناخواسته در جریان تصمیمات و سیاست‌های شرکت خارجی قرار می‌گیرند و درروند رشد و تعیین مسیر CRM نقشی ندارند، مثلاً در برهه‌ای از زمان استفاده از یک نرم افزار یا اپلیکیشن در کشور ما زیاد می‌شود و مسلماً استفاده کنندگان از CRM تمایل پیدا می‌کنند در داخل نرم افزار بتوان به این نرم افزارها یا اپلیکیشن ها وصل شده و کارهای جاری شرکت را راحت‌تر انجام دهند، با توجه به بومی بودن نرم افزار شرکت‌های تولیدکننده CRM این امکانات به‌سرعت رو در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند که در نرم‌افزار ترجمه‌شده خارجی این اتفاق صورت نمی‌گیرد یا در صورت اضافه شدن به‌صورت ماژول توسط شرکت واسط به‌صورت ساده و با امکانات اولیه ایجاد می‌شود.

 

در این مقاله ما به تعدادی از ویژگی های اساسی بهترین نرم افزار CRM فارسی اشاره می کنیم  که هر کسب و کاری در شرایط فعلی به این قابلیت ها نیاز دارد و در خرید نرم افزار CRM نیز باید آنها را مد نظر قرار دهد:

1 –  سادگی و سهولت یکپارچگی:

به طور قطع سرمایه گذاری بر روی CRM بدون اینکه کاربران شما تمایلی به استفاده از آن داشته باشند، کاری بیهوده و صرفا اتلاف وقت است. به گفته Nathan Stewart  مدیر عامل شرکت Alkemi International سادگی و یکپارچگی برنامه های روزمره یکی از ویژگی های بسیارمهم نرم افزار CRM است. شرکت آنها در ابتدا از یک سیستم CRM بسیار پیچیده استفاده می کرد؛ در حالی که بعدها متوجه شدند نیاز آن ها نرم افزار CRM ای است که با با سایر نرم افزارهای آن ها مانند مالی و … یکپارچه باشد.

Daniel B. Scherer  مدیرعامل شرکت , Secure Health تاکید می کند که پس از آزمون و خطاهای بسیار به این نتیجه رسیدیم که بهترین نرم افزار CRM نرم افزاری است که امکان پیگیری مشتریان و دسترسی به اطلاعات آن ها بسیار ساده باشد.

2- دسترسی از راه دور:

در دنیای امروز نرم افزار CRM مناسب نرم افزاری است که بتوان به راحتی به اطلاعات تمام مشتریان از هر نقطه دنیا و هر زمان دست یافت. شما می توانید در هر حالتی و در هر مکانی که هستید از طریق دسترسی به اینترنت به اطلاعات مورد نظر خود در نرم افزار CRM دسترسی پیدا کنید.

3- دسترسی از طریق تلفن همراه(سیار):

امروزه علاوه بر دسترسی از راه دور به اطلاعات مشتریان، نقطه قوت دیگر نرم افزار CRM امکان دسترسی به اطلاعات مشتریان و ثبت داده های مربوطه از طریق تلفن همراه است. این امر نه تنها برای پرسنل فروش که نیاز به اطلاعات مشتریان خود دارند، بلکه برای کسانی که دائم خارج از شرکت هستند و به منظور تکمیل معاملات فروش خود نیازمند دسترسی به داده های CRM هستند، بسیار مناسب می باشد.

 

4- پشتیبانی قوی تر:

در درجه اول به دلیل پشتیبانی دسترسی به تلفن همراه و در ضمن به دلایل دیگر، پشتیبانی در CRM باید قوی تر باشد و از چندین کانال متنوع عرضه گردد. به عقیده Jennifer A. Goldman مدیر شرکت My Virtual COO یک خط تلفن جهت ارائه خدمات و نیز چت آنلاین از جمله این کانال ها هستند.

5- تجزیه و تحلیل یکپارچه:

واضح است که داشتن صرفا حجم عظیمی از اطلاعات و داده ها بدون فهم رابطه بین آن ها نمی تواند به کسب و کار شما کمکی کند.بنابراین بهترین نرم افزار CRM نرم افزاری است که امکان تجزیه و تحلیل داده ها و نهایتاً امکان تصمیم گیری در بخش های بازاریابی و فروش را بدهد.

Honaman معتقد است نرم افزار CRM کاربران را قادر می سازد تا کمپین ها و گروه های هدف را انتخاب نمایند و به تعریف و بکارگیری استراتژی ها و همچنین ارزیابی نتایج با استفاده از کانال های چندگانه بپردازند تا بتوانند برای کمپین های پیش بینی شده در آینده برنامه ریزی کنند.

 

 

دارای ویژگی های CRM

در ابتدا ، ما می خواهیم شش ویژگی را بررسی کنیم که تقریبا برای هر نوع تنظیم CRM یا ویژگی های CRM "ضروری" دارند:

 

مدیریت تماس با ما

تجزیه و تحلیل و گزارش

مدیریت رهبری

مدیریت معامله و کار

داشبورد

تحرک

1. تماس با مدیریت

مدیریت تماس داده های مشتری را بطور متمرکز سازماندهی می کند. این شامل جزئیات اساسی مانند نام و آدرس و اطلاعات دقیق تر مانند جمعیت شناسی است. همچنین تعامل بین مشاغل و مشتریان را ردیابی می کند.

 

چرا یک ویژگی CRM ضروری است؟

دسترسی به داده ها به مشاغل این امکان را می دهد تا روابط خود را به حداکثر برسانند. به عنوان مثال ، درک بیشتر درباره هر مشتری می تواند فروش و خدمات به مشتری را بهبود بخشد. یک تجارت تولیدی با داده های عالی در مورد مشتریان می تواند معاملات مناسب را گسترش دهد.

 

اگر همه به داده های یکسان دسترسی داشته باشند ، در سراسر سازمان هم افزایی ایجاد می کنند. اگر فروش ، بازاریابی و خدمات به مشتریان بتوانند داده های یکسانی را در یک شرکت مشاهده کنند ، به همکاری کمک می کند. اگر یک فروشنده در طی فرآیند فروش برخی از اطلاعات را یادداشت کند ، این ممکن است در آینده به تیم خدمات مشتری کمک کند. به عنوان مثال ، اگر مشتری نگرانی خود را در مورد چگونگی عملکرد یک ویژگی در تجارت خود ابراز کند ، تیم خدمات مشتری می تواند این پرچم دار را ببیند و می تواند در اولویت رسیدگی به مسئله باشد.

 

اطلاعات دقیق و در دسترس در مورد مشتریان می تواند به طور قابل توجهی به بهره وری در کل سازمان کمک کند. به عنوان مثال ، جزئیات مشتری که به راحتی در دسترس است می تواند به همان راحتی به تیم مالی کمک کند تا بتواند صورتحساب را به آسانی انجام دهد زیرا این امر به تیم مدیریت روابط کمک می کند تا محصولات جدید را ارتقا دهد.

 

ویژگی های مدیریت تماس مفید

به روزرسانی خودکار سوابق از حساب های ایمیل یا فرم های ارسال. (نرم افزار crm پیام گستر)

برای اضافه کردن خودکار اطلاعات بیشتر شرکت ، از یک API برای ارتباط با یک بانک اطلاعاتی اطلاعات تجاری استفاده کنید.

با مخاطبین (تماس ها ، ایمیل و یادداشت ها) مستقیماً در صفحه مخاطب CRM تعامل داشته باشید.

2. تجزیه و تحلیل و گزارش

تقسیم مقدار زیادی از داده های CRM به تجزیه و تحلیل و گزارش های مهم در تجارت ، برای بیشتر مشاغل ضروری است. 18? از کاربران دریافت عکس فوری از فعالیت های تجاری را مهمترین ویژگی CRM عنوان کردند.

 

چرا یک ویژگی CRM ضروری است؟

اگر امکان استخراج و تفسیر داده ها از داده ها استفاده نشده باشد ، بنابراین یک تجارت می تواند از آن استفاده کند. به عنوان مثال ، یک تیم فروش ممکن است بخواهد چگونگی موفقیت عملکرد فروش برون مرزی آنها را در تبدیل انواع سرب موفق کند یا به یک عکس فوری از خط لوله نگاه کند.

 

قادر به تجزیه و تحلیل سریع و آسان داده ها به مشاغل اجازه می دهد تا در صورت لزوم فرآیندهای خود را بهبود بخشند. این بسیار عادی است که بررسی داده ها می تواند باعث شود تا یک کسب و کار نحوه تغییر بخشی از مشاغل خود را تغییر دهد - این به آنها اجازه می دهد تا تلاش های خود را کم کنند و می توانند نتیجه گیری غافلگیر کننده ارائه دهند.

 

اگر افراد یک مشاغل بدانند که در معیارهای مشخصی در CRM مورد قضاوت قرار می گیرند ، به آنها انگیزه می دهد تا به داده ها توجه کنند و با CRM درگیر شوند ، در نتیجه استفاده CRM در کل سازمان را بهبود می بخشد.

 

تجزیه و تحلیل مفید و ویژگی های گزارش

شخصی سازی مهم است زیرا هر مشاغل کمی متفاوت است و نیاز به تعامل با داده ها به روشی منحصر به فرد دارد.

گزارش های ارائه شده در قالب بصری. بسیاری از کارمندان با گزارش های تصویری بهتر درگیر می شوند. این می تواند هضم و دستیابی به نقطه داده ها را آسان تر کند.

3. مدیریت رهبری

طبق تحقیقات انجام شده توسط Pardot ، 79? از سربها بدون CRM تبدیل نمی شوند. تولید سرب با کیفیت بالا یکی از سخت ترین شیوه های تجارت است. بیشتر مشاغل می گویند اگر آنها می توانند این مشکل را حل کنند ، تجارت آنها بهبود می یابد.

 

چرا یک ویژگی CRM ضروری است؟

رانندگی با کیفیت بالا چالش بزرگی برای هر مشاغل است چه B2B یا B2C. اجرای CRM که از مدیریت سرب پشتیبانی می کند ، یک گام کلیدی در تولید بهترین راه حل ها است.

 

از ده ویژگی CRM برتر که بالاترین ROI و مزایای استفاده از راهنمای رایگان ما را دارند ، بررسی کنید

 

حتی SMB ها ممکن است کمپین های بازاریابی چند کاناله را اجرا کنند ، و مدیریت خوب سرب به مشاغل اجازه می دهد تا همه چیز را ردیابی کنند. به عنوان مثال ، یک کمپین ممکن است با هدف فروش کالای جدید به مشتریان فعلی و دیگری برنامه تبلیغاتی کاملاً جدید با هدف بازار جدید باشد. مدیریت صحیح رهبری به کسب و کارها این امکان را می دهد تا درباره نحوه عملکرد کمپین ها دیدی شفاف داشته باشند و فعالیت های کلیدی مانند پیگیری های فروش و ارسال پیشنهادات را هدایت کنند.

 

ویژگی های مدیریت سرب مفید

گزارش سرب به مشاغل کمک می کند تا از کل خط لوله بازدید کنند.

فرم وب به سرب ویژگی ای است که در آن سوالات آنلاین به سوابق CRM تبدیل می شوند و به یک فروشنده هدایت می شوند.

فیلتر ساده و دقیق اطلاعات ایجاد کمپین به مشاغل کمک می کند تا کمپین های بازاریابی را بسازند و ردیابی کنند.

4- مدیریت معامله و کار

اولویت بندی یکی از مهمترین چالش های تیمهای فروش است؛ غالباً فرصت بالقوه زیادی برای پیگیری وجود دارد که می تواند قریب به اتفاق باشد. یک معامله مؤثر و توانایی مدیریت وظیفه به یک کسب و کار و کارمندان آن اجازه خواهد داد که روی بیشترین کارها کار کنند.